متن آهنگ هواپیماهایمان شایسته مردم نیستند

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی جدیدترین آمار هواپیماها، فرودگاه‌ها و کریدورهای هوایی جهان را اعلام کرد و گفت: در سال 2013 از هر دو میلیون و 700 هزار پرواز یک سانحه مرگبار داشتیم.به گزارش ایسنا، علی محمد نوریان امروز به مناسبت روز جهانی هواپیمایی درباره‌ فرصت‌های جدید و بازار‌های پیش‌رو در صنعت هواپیمایی صحبت و اظهار کرد: اساسی‌ترین چالش‌ها در دهه‌ گذشته در این صنعت افزایش هزینه‌های مربوط به سوخت در کنار بحران منطقه یورو و بحران‌های موسسات بانکی و مالی اعتباری بود.سهم 10 درصدی حمل و نقل هوایی در کشورهای با اقتصاد برتروی با بیان این‌که بیش از 30 درصد هزینه‌های عملیات در ایرلاین‌ها مربوط به سوخت است، افزود: طی 10 سال گذشته رشد درآمد سالانه در بهترین شرایط همزمان با رشد اقتصاد جهانی در این صنعت معادل 2.9 درصد بود اما در مجموع در همین دوره زیانی معادل 16 میلیارد دلار را تجربه کرده است.نوریان با بیان این‌که سهم حمل‌ و نقل هوایی در اقتصاد ملی در کشور‌های با اقتصاد برتر معادل 10 درصد است، درباره‌ روند‌ اصلی صنعت حمل‌ و نقل هوایی اظهار کرد: ایرلاین‌های ما با یکدیگر رقابت می‌کنند تا با شرکت‌های خارجی که البته اکثر این رقابت‌ها تخریبی بوده و صحیح نیست و ما هنوز در دعواهای داخلی خودمان هستیم.جدیدترین آمار هواپیماها و فرودگاه‌های جهانقائم مقام وزیر راه و شهرسازی تصویر کلی صنعت هوانوردی در جهان را در سال 2013 تشریح و اظهار کرد: بیش از 22 هزار فروند هواپیمای تجاری در انواع چهارگانه با تعداد مسافر بیش از دو میلیارد و 800 میلیون نفر در 3800 فرودگاه بین‌المللی تجاری و 35 هزار کریدور هوایی در حال فعالیت هستند که در این رابطه 57 میلیون شغل به طور مستقیم ایجاد شده است.وی ادامه داد: حدود هشت میلیون تن بار هوایی جابجا می‌شود و در هر دو میلیون و 700 هزار پرواز یک سانحه مرگبار داریم.نوریان درباره‌ ابعاد آمار حمل‌ و نقل هوایی در کشورمان در سال 90 گفت: کل مسافر هوایی جابجا شده اعم از داخلی و خارجی در سال 90 برابر حدود 25 میلیون و 264 هزار نفر از طریق 206 هزار و 790 پرواز توسط شرکت‌های داخلی و خارجی جابجا شدند و در مجموع هشت میلیون و 783 هزار و 399 مسافر بین‌المللی از طریق 57 هزار و 672 پرواز خارجی انجام شد.هواپیماهایمان شایسته مردم نیستندقائم مقام وزیر راه و شهرسازی قانون‌ شدن اصلاحات ساختاری در زیربخش هوایی، فرودگاهی و رشد سهم و جایگاه بخش خصوصی در زیربخش فرودگاهی را از جمله موضوعات مهم عنوان کرد و افزود: فقدان استراتژی مدون همه‌جانبه و بالا‌بودن میزان تخصیصات تکلیفی و عدم جبران آنها از سوی دولت، اعمال تصمیمات سیاسی، اداری و غیرتخصصی بر مقررات صنعت حمل‌ و نقل هوایی از جمله قیمت‌گذاری بلیت و خدمات فرودگاهی از جمله نقاط ضعف در این صنعت است.وی با تاکید بر این‌که هواپیماهایمان شایسته مردم نیستند، گفت: نبود تناسب میان ظرفیت‌های فرودگاهی و ناوگان، نقص در مبلغ تعرفه‌ها و اقدام نکردن در اصلاح تعرفه‌ها و زمینه‌سازی تخفیف‌ها از دیگر نقاط ضعف در این حوزه به‌شمار می‌رود که در این زمینه ایجاد شهر فرودگاهی از مهم‌ترین اقداماتی است که روی آن تاکید دارم.نوریان تاکید کرد: اصلاح قوانین نظارتی مطابق با استاندارد‌های جهانی برای کنترل کیفی شرکت‌های هواپیمایی از جمله موارد مهمی است که باید به آن توجه شود.